fbpx

Ο ορισμός του ambush marketing

Ο Mario Gotze παρουσιάστηκε επίσημα από τη Bayern Munich. Η παρουσίασή του όμως δεν ήταν σαν τις άλλες. Κατά την διάρκεια της εκδήλωσης το νέο μεταγραφικό απόκτημα των Βαυαρών εμφανίστηκε με μπλουζάκι NIKE, σε επίσημη εκδήλωση της Bayern την οποία χορηγεί η Adidas

gotze_nike_ambush marketing
Μια ασυνήθιστη εικόνα

Το βάρος για το λάθος αυτό πέφτει στην μεριά της Bayern γιατί εκτός ότι πρόκειται για τον ορισμό του ambush marketing  δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η Adidas είναι μέτοχος της ομάδας (έχει το 9,1% των μετοχών  του γερμανικού συλλόγου) και ο CEO της εταιρείας, Herbert Hainer,  είναι μέλος του Δ.Σ. των Βαβαρών!

Ο μάνατζερ του Mario Gotze απολογήθηκε για το λάθος του πελάτη του: “Ζητήσαμε ήδη συγνώμη απ’ την Adidas γι’ αυτό που συνέβη. Ο Mario Gotze είναι υποχρεωμένος να φοράει παπούτσια της Nike στα παιχνίδια, αλλά όχι βέβαια σε επίσημες εκδηλώσεις. Θα έπρεπε να ακολουθήσει τις προδιαγραφές της εταιρίας που κατασκεύασε τη φανέλα. Δεν θα συμβεί ξανά“.

Σύμπτωση επαναλαμβανόμενη παύει να είναι σύμπτωση

Μπορεί όμως η συγγνώμη του Mario Gotze να γίνει πιστευτή; Τα γεγονότα αποδεικνύουν ότι τίποτα δεν ήταν τυχαίο και τίποτα δεν έγινε από αμέλεια. Το έταιρο μεταγραφικό απόκτημα της Bayern, Jan Kirchhoff, εμφανίστηκε επίσης με μπλούζα της NIKE κατά την διάρκεια της δικιάς του παρουσίασης!

Jan Kirchhoff_ambusm marketing
Ίδια τακτική και στην περίπτωση του Jan Kirchhoff

Επίσης στο παρελθόν και ο Christiano Ronaldo είχε εμφανιστεί με την ίδια μπλούζα NIKE που φόρεσε ο Mario Gotze, όταν περνούσε ιατρικές εξετάσεις για λογαριασμό της Real Madrid, την οποία χορηγεί η AdidasΕπίσης και τον νέο μεταγραφικό απόκτημα της Βασίλισσας Ιsco Αlarcon ακολούθησε την ίδια τακτική!

 

Christiano Ronaldo_Isco_ambusm marketing
Το ίδιο μπλουζάκι κάνει ξεκάθαρη την τακτική της NIKE

Τι αποδεικνύουν τα προαναφερθέντα παραδείγματα; Ότι τίποτα δεν γίνεται στην τύχη ή κατά λάθος. Εταιρίες σαν την NIKE και την Adidas δεν αφήνουν τίποτα στην τύχη.

Είναι σαφές και ξεκάθαρο τόσο το  ambush marketing όσο και η επιθετική τακτική και ακολουθεί η NIKE. Έχει τεράστιο ενδιαφέρων να δούμε πως θα επιλέξει να απαντήσει η Adidas στις προκλήσεις της NIKE. Θα κινηθεί σε νομικό επίπεδο ή θα πληρώσει την αντίπαλη εταιρία με το ίδιο νόμισμα;

About Dimitris Christodoulou

Marketing Analytics Manager at IRONMAN and Founder of Sportman.gr

Check Also

Racecheck; Ένα Ελληνικό startup για την αξιολογήση αθλημάτων αντοχής

Τον περασμένο μήνα είχα την χαρά να συναντήσω τον Αλέξανδρο Τάντη, CEO και co-founder της Racecheck στα γραφεία τους στο Λονδίνο. Μαζί …