fbpx

Η εμπορική αναγέννηση του Europa League

Ημέρα Europa League η σημερινή. Η δεύτερη εν τάξη διοργάνωση της Uefa έχει μεταβάλει αρκετά την εμπορική της στρατηγική τα τελευταία χρόνια, προσπαθώντας να αποκτήσει πιστούς φίλους, αυξημένα έσοδα και prestige.

Τον Σεπτέμβριο του 2008 το Κύπελλο ΟΥΕΦΑ μετονομάστηκε σε UEFA Europa League, η δομή της διοργάνωσης προσέγγισε αυτή του UEFA Champions League, ενώ το Κύπελλο Ιντερότο καταργήθηκε.

Αλλαγή λογοτύπου παράλληλα με την μεταβολή της εμπορικής στρατηγικής. Στην φώτο το παλιό logo του Κυπέλλου ΟΥΕΦΑ

Φέτος διανύουμε τον δεύτερο χορηγικό κύκλο της διοργάνωσης και το ενδιαφέρων των χορηγών, των media αλλά και του φίλαθλου κοινού ανά την υφήλιο έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία.

Η αύξηση της δημοτικότητας του Europa League σε όλα τα μέσα, από την τηλεόραση μέχρι τα social media, είναι και ο κύριος λόγος που η διοργάνωση αύξησε την αξία της κατά 17% κάνοντας τζίρο παραπάνω από 235 εκατομμύρια ευρώ. Ο γενικός γραμματέας της UEFA αποδίδει την επιτυχία αυτή στην «τεράστια υποστήριξη από τους οπαδούς και τις ομάδες σε όλη την Ευρώπη».

Η αύξηση του κοινού που ενδιαφέρεται για την διοργάνωση, είχε σαν φυσικό αποτέλεσμα την αύξηση  των εσόδων από τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα η Αφρική (+500%), η Αμερική (+200%) και η Μέση Ανατολή (+150%).

Μια ανεξάρτητη έρευνα η οποία διεξήχθη μεταξύ των Ευρωπαίων φιλάθλων, έδειξε ότι το 75% αυτών ενδιαφέρονται για το Europa League. Επίσης τo παγκόσμιο τηλεοπτικό κοινό αναμένεται να αυξηθεί κατά 10% το 2012, επιβεβαιώνοντας την έρευνα αλλά και την επιτυχία του rebranding.

Τα social media έπαιξαν τον δικό τους σημαντικό ρόλο στην αύξηση της δημοτικότητας του EL. Ο συνολικός αριθμός των post ή tweets που έχουν γίνει σε όλα τα SM έχει αυξηθεί δραματικά τα τελευταία 2 χρόνια. Το γράφημα παρακάτω, παρουσιάζει την καθημερινή αναφορά των φράσεων «UEFA Europa League» ή «Europa League» στα SM από τον Οκτώβριο του 2010. Η αύξηση που παρατηρείται συγκρίνοντας την σεζόν 2011-2012 με την 2010-2011 είναι της τάξεως του 35%!

Αξιοσημείωτο είναι ότι το Europa League είναι αρκετά δημοφιλές και εκτός Ευρώπης, καθώς 29% του συνολικού κοινού του, προέρχεται από περιοχές όπως η Ινδονησία και ο Καναδάς. Μάλιστα η social media δραστηριότητα στις περιοχές αυτές ξεπερνάει σε μέγεθος πολλές Ευρωπαϊκές χώρες με εξαίρεση την Ισπανία. Η χώρα της Ιβηρικής χερσονήσου εκπροσωπήθηκε από 2 ομάδες στον τελικό της διοργάνωσης με αποτέλεσμα την μεγιστοποίηση της Social Media δραστηριότητας.

Εκτός από την UEFA, κερδισμένοι από την διοργάνωση του Europa League βγαίνουν και οι χορηγοί. Η Seat, ο επίσημος χορηγός του πρώτου χορηγικού κύκλου (2009-2012) παρουσιάζει τους τελευταίους 12 μήνες ισχυρή συσχέτιση με την UEFA σε όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες. Η συσχέτιση αυτή είναι κυρίως θετική κάτι που παρουσιάζεται στο γράφημα παραπάνω με πράσινο χρώμα. Αυτό το “δεδικασμένο” αποτελεί έναν άσσο στα μανίκια της διοργάνωσης καθώς αναμένεται να το χρησιμοποιήσει για να προσεγγίσει νέους χορηγούς αλλά και για να καθησυχάσει τους χορηγούς που ήδη στηρίζουν την διοργάνωση όπως η Western Union.

About Dimitris Christodoulou

Marketing Analytics Manager at IRONMAN and Founder of Sportman.gr

Check Also

Racecheck; Ένα Ελληνικό startup για την αξιολογήση αθλημάτων αντοχής

Τον περασμένο μήνα είχα την χαρά να συναντήσω τον Αλέξανδρο Τάντη, CEO και co-founder της Racecheck στα γραφεία τους στο Λονδίνο. Μαζί …