Ημέρα τελικού σήμερα. 2 Γερμανικές ομάδες, η Borussia Dortmund και η Bayer Munich, θα αναμετρηθούν για το πολυπόθητο τρόπαιο. Πολλά έχουν ειπωθεί για τον “γερμανικό εμφύλιο” και την μάχη εντός αγωνιστικού χώρου. Όμως όπως πολύ καλά γνωρίζουμε, στην κορύφωση μιας διοργάνωσης όπως το Champions League, η μάχη δεν περιορίζεται μόνο στο χορτάρι αλλά μοιραία μεταφέρετε και εκτός των 4 γραμμών του γηπέδου.
Πάνω από 220 εκατ. άνθρωποι αναμένεται να παρακολουθήσουν ζωντανά το σημερινό ματς κάτι που καθιστά την διοργάνωση του Champions League την ιδανική πλατφόρμα για τις μεγάλες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο του αθλητισμού.
Η UEFA αναμένεται να αποκομίσει έσοδα άνω των 1.3 δισ. € από τα διαφημιστικά δικαιώματα της φετινής σεζόν του Champions League (συμπεριλαμβανομένου του Super Cup), μια αύξηση 42% σε σχέση με πέρυσι. Το κόστος για ένα διαφημιστικό slot κατά την διάρκεια του τελικού (στην αγορά της Μεγάλης Βρετανίας) κοστίζει περίπου 250,000 λίρες, αύξηση 65% σε σχέση με την μέση τιμή, |ενώ το δίκτυο ITV αναμένεται να έχει έσοδα της τάξεως των 8 εκατ. λιρών από την μετάδοση του αγώνα.
Η αύξηση στα έσοδα έχει προκύψει κυρίως από την απόφαση της UEFA να μεταφέρει τον τελικό της διοργάνωσης το Σάββατο, το άνοιγμα νέων αγορών αλλά και λόγο της αύξησης των smart phone συσκευών. Τα smart phones σε συνδυασμό με τα social media συνθέτουν ένα ακόμα μέσο, μέσω του οποίου οι εταιρίες προσπαθούν να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό.
Έτσι, εκτός από τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, και τα social media αναμένεται να παίξουν τον δικό τους, καθοριστικό ρόλο. Οι εταιρίες θα τα χρησιμοποιήσουν για να ενεργοποιήσουν τις χορηγίες τους, να δημιουργήσουν θόρυβο (buzz) αλλά και να προστατεύσουν, με μικρό κόστος, την επένδυσή τους από ambush marketing ενέργειες. Πάνω απ’ όλα όμως σκοπεύουν να τα χρησιμοποιήσουν για real time marketing καμπάνιες με σκοπό την αύξηση του fan engagement και την δημιουργία προστιθέμενης αξίας.
Εύκολη δουλειά για τους επίσημους χορηγούς. Για τους υπόλοιπους όμως;
Οι επίσημοι χορηγοί, έχοντας χρυσοπληρώσει τα δικαιώματα της διοργάνωσης, έχουν ευκολότερο έργο. Η Heineken τρέχει εδώ και καιρό διάφορες διαφημίσεις για το Champions League ( The Interview, The negotiation μεταξύ άλλων). Η Adidas χρησιμοποιεί τα social media για να επικοινωνήσει την συσχέτισή της με το event ενώ χορηγεί την μπάλα του τελικού, την Bayer Munich καθώς και τον ιματισμό των διαιτητών.
Τι κάνουν όμως εταιρίες όπως η NIKE και η PUMA που δεν είναι επίσημοι χορηγοί του Champions League; Η NIKE χορηγούσε 14 ομάδες του φετινού Champions League, όμως καμία από αυτές δεν κατάφερε να είναι στο τελικό. Εταιρίες τέτοιου μεγέθους δεν αφήνουν τέτοια events ανεκμετάλλευτα, και με καμπάνιες και ενέργειες, πολλές φορές στα όρια του ambush marketing, προσπαθούν να κλέψουν τις εντυπώσεις και να συσχετίσουν το όνομά τους με την διοργάνωση. Η Nike αναμένεται να ρίξει τα φώτα πάνω στους παίχτες που διαθέτει στο portfolio της και μετέχουν στην διοργάνωση. Η παρακάτω εικόνα είναι ενδεικτική.
Σε λιγότερη δύσκολη θέση βρίσκεται η PUMA καθώς είναι ο χορηγός ιματισμού της Borussia Dortmund. Παρόλο που δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει το λογότυπο του Champions League στις καμπάνιες της, φαίνεται να καταφέρνει να συσχετίσει το brand name της με την διοργάνωση αρκετά καλά.
Η πρόσβαση στους παίχτες της ομάδας είναι αυτονόητη και έτσι η PUMA “χρησιμοποιεί” τον Marco Reus, ένα από τα αστέρια της Borussia, για να προωθήσει τα παπούτσια της εταιρίας, φωτογραφίζοντάς τον μέσα στο Footbonaut.
Ποια είναι όμως τα οικονομικά οφέλη του Champions League;
Σύμφωνα με έρευνα της MasterCard, επίσημου χορηγού του Champions League, τα οικονομικά οφέλη για την πόλη που διοργανώνει το event είναι τεράστια. Η παρακάτω εικόνα αναφέρει τα οικονομικά οφέλη που απορρέουν από την διοργάνωση.