Τα social media παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στο σύγχρονο ποδόσφαιρο καθώς προσφέρονται για κάθε είδους καμπάνιες (fan engagement , added value στους χορηγούς, sponsorship activation, customer relationship management κτλπ) με πολύ χαμηλό κόστος.
Ποια είναι όμως η εικόνα της Ελληνικής SuperLeague; Στην ανάλυση που ακολουθεί θα εξετάσουμε τα ποσοτικά στοιχεία των επίσημων λογαριασμών των ομάδων σε Facebook και Twitter. Επίσης, από εδώ και στο εξής οι σχετικοί πίνακες που βλέπετε παρακάτω θα είναι εμφανείς στην κεντρική σελίδα του Sportman.gr και θα ανανεώνονται μηνιαία.
Μόνο οι 10 από τις 16 ομάδες της SuperLeague έχουν επίσημο λογαριασμό στο Facebook (Α.Ε.Κ., Άρης Θεσσαλονίκης, Αστέρας Τρίπολης, Ατρόμητος Αθηνών, Κέρκυρα, Ολυμπιακός, Πλατανιάς Χανίων, Π.Α.Ο.Κ., Πανιώνιος και ΠΑΣ Γιάννινα).
Τα πρώτα ποσοτικά στοιχεία συλλέχθηκαν αρχές Αυγούστου (2012) και τα επόμενα στις 13 Νοεμβρίου 2012. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να δούμε την ποσοστιαία αύξηση των λογαριασμών στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Εμφανής είναι η απουσία του Παναθηναϊκού από την παραπάνω λίστα. Επιπλέον, θα πρέπει να τονίσουμε ότι υπάρχουν στο Facebook αρκετά unofficial pages για πολλές από τις ομάδες της λίγκας, με αρκετά παραπάνω μέλη απ’ ότι έχουν οι επίσημες σελίδες. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι υπάρχουν αρκετά περιθώρια ανάπτυξης και αξιοποίησης των επίσημων λογαριασμών των ομάδων καθώς και ότι η διαδικτυακή συζήτηση λαμβάνει χώρα, ανεξάρτητα από την παρουσία ή μη των ομάδων.
Τέλος, πρέπει να επισημάνουμε ότι ο ΠΑΣ Γιάννινα δεν είχε επίσημο λογαριασμό στο Facebook στις αρχές Αύγουστο, όταν και έγινε η συλλογή των στοιχείων. Ο επίσημος λογαριασμός της Ηπειρωτικής ομάδας εγκαινιάστηκε στις 28/8/2012.
Το Twitter αποδεικνύεται λιγότερο δημοφιλές καθώς μόνο οι μισές ομάδες της λίγκας έχουν επίσημο λογαριασμό. Τελευταία ομάδα που απόκτησε λογαριασμό στο Twitter, ο Άρης Θεσσαλονίκης.
Ένα χαρακτηριστικό στοιχείο που παρατηρεί κανείς ακολουθώντας τους λογαριασμούς των ομάδων είναι ότι αυτοί χρησιμοποιούνται περισσότερο σαν rss feed των επίσημων site και όχι για (τουλάχιστον) customer relationship management λόγους. Επίσης μόνο ο Άρης Θεσσαλονίκης χρησιμοποιεί την νέα υπηρεσία του Twitter, Me, για να προμοτάρει τον λογαριασμό του.
To Klout είναι ένα εργαλείο που μετράει τον βαθμό που επηρεάζει ένας χρήστης τους followers του, με την online κοινότητα να αρχίζει να δίνει όλο και περισσότερη σημασία στις βαθμολογίες της υπηρεσίας.
Σχόλιο
Αν κάποιος επίσημος λογαριασμός ομάδας έχει διαφύγει της προσοχής μας ή αν έχουμε συμπεριλάβει κάποιον ανεπίσημο λογαριασμό σαν επίσημο, παρακαλούμε ενημερώστε μας σχετικά!