Μπορεί ο εναρκτήριος αγώνας του FIFA World Cup 2014 στη Βραζιλία να είναι σε 11 μήνες, αλλά το Twitter έχει ήδη ξεκινήσει την προσφορά πακέτων διαφήμισης για την διοργάνωση.
Το Twitter θα διεξάγει μια κλειστή δημοπρασία η οποία θα εποπτεύεται από την PricewaterhouseCoopers, για την πώληση των “promoted trends“. Είναι η πρώτη φορά που το Twitter καταφεύγει στην λύση της κλειστή δημοπρασίας κάτι που ίσως υποδηλώνει και τον τρόπο με τον οποίο αναμένεται να κινηθεί το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο στο προσεχές μέλλον.
Τα “promoted trends” εμφανίζονται στην κορυφή της λίστας των όρων που είναι trending στο Twitter και είναι η μόνη ενότητα διαφημίσεων που πρέπει να αγοραστεί για ολόκληρη την αγορά κατόπιν αμοιβής. Η διάρκεια των εξαγορασμένων “promoted trends” είναι μίας μέρας. Αντίθετα τα “promoted tweets & “promoted accounts“ απευθύνονται σε συγκεκριμένα τμήματα της αγοράς.
Το κόστος για τα “promoted trends” στην Αμερικανική αγορά ήταν 200.000 δολάρια. Για το FIFA World Cup 2014 όμως το κόστος αναμένεται να φτάσει τα 600.000 δολάρια καθώς τα “promoted trends” θα απευθύνονται στην παγκόσμια αγορά (50 χώρες)! Τα διαθέσιμα πακέτα είναι τέσσερα- 1 “Gold“, 1 “Silver” και 2 “Bronze“.
Ο περιορισμένος αριθμός “promoted trends” που μπορεί να αγοραστεί (1 για κάθε μια μέρα) καθιστά την κλειστή δημοπρασία τον πιο δίκαιο τρόπο κατανομής τους αλλά και τον πιο προσοδοφόρο για το Twitter. Μην ξεχνάμε ότι το Twitter έχει πάνω από 200 εκατομμύρια χρήστες εκ των οποίων τα 47 εκατομμύρια είναι φίλαθλοι του ποδοσφαίρου.
Πως θα λειτουργήσει η δημοπρασία
Ο νικητής της δημοπρασίας θα καταβάλει την αξία της δεύτερης υψηλότερης προσφοράς συν 1 δολάριο παραπάνω. Τα συνολικά έσοδα που θα έχει το Twitter εξαρτώνται από το πόσο είναι πρόθυμη η αγορά να ξοδέψει για τα “promoted trends“. Οι χαμηλότερες προσφορές που θέτει ως όριο όμως το Twitter μας δίνει μια εικόνα από τα πιθανά ελάχιστα έσοδα που θα προκύψουν.
Για παράδειγμα, το “Gold” πακέτο περιλαμβάνει έξι “promoted trends” για έξι ημέρες, συμπεριλαμβανομένων των ημερομηνιών του τελευταίου παιχνιδιού και ενός από τα ημιτελικά παιχνίδια. Η rate card κοστίζει 3.600.000 εκατομμύρια δολάρια, με δεδομένη την παραδοχή ότι τα “promoted trends” θα πωλούνται έναντι 600.000 δολαρίων το επόμενο καλοκαίρι. Η ελάχιστη τιμή ορίζεται στα 3.060.000 εκατομμύρια δολάρια.
Όλα τα πακέτα μαζί (16 “promoted trends“) αναμένεται να αποφέρουν 8.160.000 εκατομμύρια δολάρια, ορίζοντας το ελάχιστο ποσό που θα αποδεχτεί το Twitter. Η αξία της rate card με τιμή πώλησης τα 600.000 δολάρια και παγκόσμια εμβέλεια, ορίζεται στα 9.600.000 εκατομμύρια δολάρια.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, το Twitter αναμένει του χρόνου έσοδα από την διαφήμιση της τάξεως των 950 εκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό σημαίνει ότι τα “promoted trends” του FIFA World Cup 2014 αντιστοιχούν στο 1% των συνολικών εσόδων, μη συμπεριλαμβανομένων των εσόδων που θα προκύψουν από τα “promoted tweets & “promoted accounts” που θα πουλήσει το Twitter κατά την διάρκεια του τουρνουά.
Η δημοπρασία για το “Gold” πακέτο έχει οριστεί στις 25 Ιουλίου, ενώ οι δημοπρασίες για τα υπόλοιπα πακέτα θα πραγματοποιηθούν στις 30 Ιουλίου.