fbpx

World Cup: ROI και το προφιλ του παγκόσμιου φιλάθλου

Η διοργάνωση του Παγκοσμίου Κυπέλλου της Βραζιλίας ολοκληρώθηκε με μεγάλο νικητή την εθνική ομάδα της Γερμανίας. Με μια πιο προσεχτική ματιά όμως παρατηρούμε ότι ο μεγάλος νικητής της διοργάνωσης δεν είναι άλλος από την ίδια την διοργανώτρια αρχή, δηλαδή την η FIFA.

Όπως αποδεικνύουν τα επίσημα στοιχεία της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας, τα έσοδα από τα δικαιώματα marketing έχουν εκτοξευθεί κατά την διάρκεια των τριών Παγκοσμίων Κυπέλλων. Η FIFA συγκέντρωσε περίπου 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια από το 2011 μέχρι και την φετινή διοργάνωση της Βραζιλίας. Αυτό καταδεικνύει αύξηση κατά 45% σε σύγκριση με το Παγκόσμιο Κύπελλο της Ν. Αφρικής (από το 2007-2010) και 166% σε σχέση με αυτό της Γερμανίας (από το 2003-2006). Όταν τα έσοδα αυξάνουν τόσο πολύ, ανάλογα αυξάνουν και οι ευθύνες των διοργανωτών, οι οποίοι πρέπει να προστατεύσουν το προϊόν τους και να ευχαριστήσουν τις εταιρίες που ξοδεύουν τεράστια ποσά για να το υποστηρίξουν. Αυτό τον συλλογισμό επιβεβαιώνει και το 84% των εταιριών οι οποίες υποστηρίζουν την σημασία που δίνουν στην συγκέντρωση όσο το δυνατόν μεγαλύτερης ROI.

ROI-FIFA
Αύξηση των εσόδων για την FIFA

Από το 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια τα 358 θα μοιραστούν οι ομάδες που συμμετείχαν στην διοργάνωση με τη Γερμανία ως Παγκόσμια Πρωταθλήτρια να λαμβάνει το μεγαλύτερο ποσό. Η Εθνική Ελλάδος θα λάβει από την FIFA 9 εκατομμύρια δολάρια. 

teams-revenue-FIFA
Το γκολ του Mario Götze εκτός από δόξα, έκανε την Γερμανική ποδοσφαιρική Ομοσπονδία κατά 10 εκατομμύρια δολάρια πλουσιότερη.

Τα δημογραφικά στοιχεία του παγκόσμιου φιλάθλου

World-Cup-Brazil-2014-Fans-Of-32-Nations_by sga-inc.net
Ποιο είναι το προφίλ του παγκόσμιου φιλάθλου;

Η Repucom προσπάθησε μέσα από μια νέα έρευνα να συνθέσει το προφίλ του παγκόσμιου φιλάθλου. Από τα ευρήματα της έρευνας ενδιαφέρων παρουσιάζει η αύξηση του γυναικείου πληθυσμού που παρακολουθεί το άθλημα (36% έναντι 64% των ανδρών). Επίσης σημαντικό εύρημα αποτελεί ότι οι ποδοσφαιρόφιλοι ξεπερνάνε τον μέσο άνθρωπο στην κατανάλωση των μέσων ενημέρωσης κάτι που τους καθιστά πολύτιμους για τους χορηγούς και τους marketers.

What_does_the-_global_fan_purchases
Παντρεμένος, μεταξύ 25-34 με ανώτατη μόρφωση ο μέσος παγκόσμιος φίλαθλος

About Dimitris Christodoulou

Marketing Analytics Manager at IRONMAN and Founder of Sportman.gr

Check Also

Racecheck; Ένα Ελληνικό startup για την αξιολογήση αθλημάτων αντοχής

Τον περασμένο μήνα είχα την χαρά να συναντήσω τον Αλέξανδρο Τάντη, CEO και co-founder της Racecheck στα γραφεία τους στο Λονδίνο. Μαζί …