fbpx

Tα τηλεοπτικά έσοδα των ομάδων της Premier League

Η Manchester City θα λάβει το ποσό των 60,6 εκατομμυρίων £ για τα τηλεοπτικά δικαιώματά της, ποσό το οποίο εξασφάλισε μετά την δραματική κατάκτηση του πρωταθλήματος της Premier League. Το ποσό αυτό είναι το υψηλότερο που καταβάλλεται σε πρωταθλητή της Premier League στην 20χρονη ιστορία του θεσμού.

Goal αξίας 60 εκατ. λιρών!

Φόρμουλα υπολογισμού

Τα έσοδα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα του εξωτερικού μοιράζονται ισόποσα στις 20 ομάδες της Premier League, μαζί με το 50% των εγχώριων εσόδων.

Το υπόλοιπο 50% από τα εγχώρια τηλεοπτικά δικαιώματα μοιράζεται ως εξής: το 25% μοιράζεται ανάλογα με την βαθμολογική θέση την οποία καταλαμβάνουν οι ομάδες με κάθε θέση να αξίζει 755.000 £ (πριμ απόδοσης) και το υπόλοιπο, ορίζεται ως «facility fees» (όσο περισσότεροι αγώνες μιας ομάδας έχουν ζωντανή τηλεοπτική κάλυψη τόσο περισσότερα χρήματα θα λάβει αυτή).

Κατανομή τηλεοπτικών εσόδων

Επίσης εφτά ομάδες της Championship που τα προηγούμενα χρόνια συμμετείχαν στην πρώτη κατηγορία,  έλαβαν κάποιο ποσοστό από την τηλεοπτική «πίτα» στα πλαίσια του «Parachute payments» της Premier League προς την Football League.

Κατανομή τηλεοπτικών εσόδων (μαζί με τις ομάδες της Championship)

Ο κ. Richard Scudamore, Chief executive της Premier League, δήλωσε: “Ο τρόπος διανομής των τηλεοπτικών εσόδων της Premier League ανταμείβει την αγωνιστική επιτυχία στο πρωτάθλημα, διασφαλίζοντας παράλληλα ένα σημαντικό ποσό σε κάθε ομάδα έτσι ώστε να μπορεί να προβεί στον προγραμματισμό της επόμενης χρονιάς.  Πιστεύουμε ότι ο τρόπος διανομής των τηλεοπτικών εσόδων επιτρέπει στην κάθε ομάδα της Premier League να μείνει ανταγωνιστική”.

Ο αριθμός των live και near live αγώνων της Premier League 11/12

Η αναλογία των τηλεοπτικών εσόδων μεταξύ της πρώτης και της τελευταίας ομάδας είναι 1.55:1 δηλαδή κυμαίνεται περίπου στα περσινά επίπεδα (1.54:1). Αξίζει να σημειωθεί ότι την πρώτη χρονιά της Premier League η αναλογία ήταν 2.7:1.

Τις επόμενες ημέρες θα εξετάσουμε τα τηλεοπτικά έσοδα των Ελληνικών ομάδων. Μείνετε συντονισμένοι στο Sportman.gr!

About Dimitris Christodoulou

Marketing Analytics Manager at IRONMAN and Founder of Sportman.gr

Check Also

Racecheck; Ένα Ελληνικό startup για την αξιολογήση αθλημάτων αντοχής

Τον περασμένο μήνα είχα την χαρά να συναντήσω τον Αλέξανδρο Τάντη, CEO και co-founder της Racecheck στα γραφεία τους στο Λονδίνο. Μαζί …