fbpx

Το τηλεοπτικό τοπίο της Basket League ΟΠΑΠ

Ξεκινάει σε λίγες ώρες η Basket League ΟΠΑΠ ή αλλιώς η Α1 μπάσκετ μετά από μια εβδομάδα καθυστέρηση λόγο του lock. Ποιος ήταν ο λόγος για το lockout; Μα φυσικά ο τρόπος με τον οποίο θα μοιραστούν οι ομάδες, τα χρήματα των τηλεοπτικών δικαιωμάτων.

Η πρόταση της κρατικής τηλεόρασης είναι συγκεκριμένη: Περίπου 2.908.000 ευρώ, συν 600 χιλιάδες ευρώ που προέρχονται από τον τηλεοπτικό και τον διαφημιστικό χρόνο (με καθαρή αξία περίπου 480 χιλιάδες ευρώ). Συνολική προσφορά, 3,3 εκατ. ευρώ.

Η θέση των Αιωνίων

Ολυμπιακός και ο Παναθηναϊκός έχουν συμβόλαιο με την εταιρία “TAF Sports Marketing”. Η  συμφωνία που είναι τριετής, προβλέπει ότι οι ερυθρόλευκοι έχουν λαμβάνειν 1 εκατ. ευρώ και οι πράσινοι 1,15 εκατ. ευρώ για την τρέχουσα αγωνιστική περίοδο, ενώ τα συμβόλαιά τους έχουν ισχύ ως το καλοκαίρι του 2014. Η “TAF Sports Marketing¨, έχει επίσης αναλάβει τη διάθεση του διαφημιστικού χρόνου (των 600.000 ευρώ). Οι αιώνιοι εξακολουθούν να “πατούν” στην συμφωνίας τους με την TAF.

Η συμμαχία των 12

Η θέση των υπολοίπων 12 ΚΑΕ ήταν η εξής: “Οι δύο μεγάλοι θα πάρουν το 50% της τηλεοπτικής συμφωνίας και εμείς το άλλο 50%,
ειδάλλως η συμφωνία δεν μπορεί να προχωρήσει”.
Αυτό που δεν έχει ακόμα ξεκαθαρίσει είναι εάν οι 12 ομάδες θα μοιραστούν αυτό το 50% ισομερώς ή αν θα υπάρχει κάποια διαβάθμιση, όπως συμβαίνει στην Super League.

Η θέση της TAF Sports Marketing

Η “TAF Sports Marketing”, έχοντας αναλάβει τη διάθεση του διαφημιστικού χρόνου (των 600.000 ευρώ), επιθυμούσε αρχικά να πάρει τα 2,15 εκατ. ευρώ και να τα παραχωρήσει στους «αιώνιους». Έπειτα από την συνεδρίαση της Τρίτης (9/10) και την παρουσία του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας “TAF Sports Marketing” κ. Ντίνου Ντέρη σε αυτή, προτάθηκε το 50% της συμφωνίας να πάει στους 12, δηλαδή 1.694.000 ευρώ και αν αφαιρέσουμε το 21% που πάει στον ΕΣΑΚΕ, την αστυνομία κλπ., τα χρήματα που είναι να μοιραστούν οι 12 ομάδες είναι 1.338.000 ευρώ. Ο κ. Ντίνος Ντέρης ανέλαβε να προσεγγίσει τους «αιώνιους» και να καλύψει το υπολειπόμενο ποσό είτε από τα ταμεία της εταιρείας είτε εξασφαλίζοντας έξτρα διαφημιστικό χρόνο.

Αρκετή δουλειά για τον νέο πρόεδρο του ΕΣΑΚΕ, κ. Γιώργο Χαλβατζάκη

Basket League ΟΠΑΠ 2012-2013

Ο ΕΣΑΚΕ δέχτηκε μείωση κάτω του 15% σε σχέση με το περσινό συμβόλαιο. Είναι όμως αυτό επιτυχία όταν τα τηλεοπτικά δικαιώματα του Ολυμπιακού στο ποδόσφαιρο, κοστίζουν όσο τα δικαιώματα όλης της Basket League ΟΠΑΠ;

Όπως αποκάλυψε ο κ. Χρήστος Σταυρόπουλος, Γενικός Διευθυντής της ΚΑΕ Ολυμπιακός σε συνέντευξή του σε αθλητικό ραδιόφωνο, η Λίγκα δέχτηκε πέρυσι πρόταση από την  “TAF Sports Marketing”, η οποία εκτός από τα δικαιώματα του Ολυμπιακού και του Παναθηναϊκού ήθελε να αποκτήσει τα δικαιώματα και των άλλων ομάδων.  Δηλαδή να γινόταν μία άτυπη κεντρική διαχείριση. Η πρόταση ήταν για 2+1 χρόνια. Οι υπόλοιπες ΚΑΕ δεν δέχθηκαν την συγκεκριμένη πρόταση και υπέγραψαν συμβόλαιο για μία χρονιά.

Σίγουρα το πρωτάθλημα μπάσκετ δεν ξεκινάει με τις καλύτερες προϋποθέσεις. Ίσως τώρα είναι η ιδανική στιγμή για αλλαγές και βαθιές τομές, οι οποίες θα αναβαθμίσουν το προϊόν και θα επαναφέρουν την χαμένη αίγλη ενός αθλήματος το οποίο μας έχει προσφέρει τόσες επιτυχίες τα τελευταία χρόνια.

About Dimitris Christodoulou

Marketing Analytics Manager at IRONMAN and Founder of Sportman.gr

Check Also

Racecheck; Ένα Ελληνικό startup για την αξιολογήση αθλημάτων αντοχής

Τον περασμένο μήνα είχα την χαρά να συναντήσω τον Αλέξανδρο Τάντη, CEO και co-founder της Racecheck στα γραφεία τους στο Λονδίνο. Μαζί …