fbpx

Νέα εμφάνιση για τον μαραθώνιο από πρωτοποριακά βιώσιμα υλικά

Η νέα εμφάνιση της Nike για το μαραθώνιο εξοικονομεί ένα πολύτιμο αγαθό καθώς είναι βαμμένη χωρίς ούτε μια σταγόνα νερό.

Η φανέλα είναι κατασκευασμένη από ύφασμα που προέρχεται από την ανακύκλωση τριών πλαστικών φιαλών, ενώ η διαδικασία της βαφής γίνεται μέσω μιας πρωτοποριακής μεθόδου, χωρίς προσθήκη νερού. Στις αρχές του έτους, η Nike ανακοίνωσε τη σύναψη μιας στρατηγικής σύμπραξης με την ολλανδική εταιρεία DyeCoo η οποία ασχολήθηκε εντατικά με την ανάπτυξη και κατασκευή βαφής υφασμάτων χωρίς νερό. Η τεχνολογία της DyeCoo χρησιμοποιεί ανακυκλωμένο διοξείδιο του άνθρακα ως υποκατάστατο του νερού στη διαδικασία βαφής των υφασμάτων.

Έχει υπολογιστεί ότι για τη βαφή υφασμάτων σήμερα καταναλώνονται κατά μέσο όρο 100-150 λίτρα νερού για την επεξεργασία ενός μόλις κιλού υφάσματος. Η βιομηχανία βαφής συνθετικών υφασμάτων καταναλώνει περίπου 9,1 τρισεκατομμύρια λίτρα νερού ετησίως, δηλ. ποσότητα νερού αντίστοιχη με αυτή που χρειάζεται για να γεμίσουν 3.700.000 αγωνιστικές πισίνες. Στο πλαίσιο της δέσμευσής της για σχεδιασμό με γνώμονα το περιβάλλον, η Nike διερευνά τις δυνατότητες αυτής της τεχνολογίας εδώ και οκτώ χρόνια και σκοπεύει μελλοντικά να την χρησιμοποιήσει σε ευρεία κλίμακα για μεγάλους όγκους παραγωγής.

Οι αθλητές κορυφαίων επιδόσεων απαιτούν μια τεχνολογία υψηλών επιδόσεων στην οποία θα μπορούν να βασίζονται σε κάθε προπόνηση και αγώνα“, δήλωσε ο Martin Lotti, Olympics Global Design Director. “Το ύφασμα από ανακυκλωμένα υλικά και η νέα διαδικασία βαφής χωρίς προσθήκη νερού που χρησιμοποιήσαμε για τη φανέλα είναι ο τέλειος συνδυασμός υψηλών επιδόσεων, χαμηλού βάρους και μικρού περιβαλλοντικού αποτυπώματος“.

Η νέα φανέλα διαθέτει επίσης τεχνολογία Nike Dri-FIT η οποία βοηθά στη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος κατά το τρέξιμο απομακρύνοντας τον ιδρώτα και βοηθώντας τον αθλητή να διατηρεί σταθερή και δροσερή θερμοκρασία. Επιπλέον, οι κρυφές ραφές στη φανέλα εξασφαλίζουν τέλεια εφαρμογή και αποφεύγονται οι ερεθισμοί.

About Dimitris Christodoulou

Marketing Analytics Manager at IRONMAN and Founder of Sportman.gr

Check Also

Racecheck; Ένα Ελληνικό startup για την αξιολογήση αθλημάτων αντοχής

Τον περασμένο μήνα είχα την χαρά να συναντήσω τον Αλέξανδρο Τάντη, CEO και co-founder της Racecheck στα γραφεία τους στο Λονδίνο. Μαζί …