fbpx

Επηρεάζουν οι χορηγίες την καταναλωτική μας προτίμηση; (infographic)

Αθλητές όπως ο Lionel Messi, o Christiano Ronaldo και ο Usain Bolt έχουν συνάψει μεγάλες χορηγικές συμφωνίες με την NIKE, την adidas και την Puma αντίστοιχα. Αυτές οι χορηγικές συμφωνίες αποφέρουν και τα μεγαλύτερα έσοδα στους κορυφαίους αθλητές στον σύγχρονο επαγγελματικό αθλητισμό. Φέρουν όμως αυτές οι χορηγίες τα επιθυμητά αποτελέσματα στις εταιρίες και αν ναι κατά πόσο οι χορηγίες επηρεάζουν την καταναλωτική προτίμηση όλων μας;

Σύμφωνα με τα ευρήματα έρευνας της  Threepipe (για το Ηνωμένο Βασίλειο), οι χορηγίες εταιριών στους κορυφαίους αθλητές του κόσμου δεν επηρεάζουν τους καταναλωτές. 

Η έρευνα στόχευσε στην ηλικιακή ομάδα των 18-24, μια πολύ σημαντική ομάδα για όλες σχεδόν τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον αθλητισμό, και έδειξε ότι το 77% των ερωτηθέντων δεν θα αγόραζαν το προϊόν επειδή κάποιος κορυφαίος αθλητής σχετίζεται με την εταιρία που παράγει το προϊόν.

Οι αθλητικές εταιρίες αποδεικνύεται ότι αποτυγχάνουν να προσελκύσουν το ενδιαφέρων του κοινού καθώς το 68% ισχυρίστηκε ότι σπάνια ή και ποτέ δε παρατηρεί το brand που χορηγεί τον αθλητή όταν αυτός αγωνίζεται. Ο παραπάνω ισχυρισμός ενισχύεται από τα αποτελέσματα των ερωτήσεων συσχέτισης μερικών κορυφαίων αθλητών με τις εταιρίες που τους χορηγούν.

  • Μόνο το 8% γνώριζε ότι ο Usain Bolt χορηγείται από την Puma. Το 15% απάντησε ότι ο Usain Bolt χορηγείται από την NIKE.
  • Μόνο το 14% συσχέτισε σωστά τον Wayne Rooney με την NIKE και μόλις το 6,8% την adidas με τον Lionel Messi.
  • Μη αθλητικές εταιρίες πέτυχαν τα καλύτερα αποτελέσματα καθώς το 38% συσχέτισε σωστά την Jessica Ennis-Hill με την Santander και το 31% τον Usain Bolt με την Virgin Media

Με την προϋπόθεση ότι η συσχέτιση εταιρίες/χορηγού και αθλητή δεν αποτελεί εμπόδιο, το 31% του κοινού ισχυρίστηκε ότι οι ποδοσφαιριστές είναι πιθανό να έχουν θετικό αντίκτυπο στην επιλογή ενός brand, ακολουθούμενοι από τους τενίστες με 13,5% και τους αθλητές του rugby με 10%.

Ωστόσο μόνο το 23% ισχυρίστηκε ότι τι οποιοδήποτε συσχετισμός brand και αθλητή θα τους οδηγούσε στο να επιλέξουν το συσχετιζόμενο brand.

Eddie May, συνιδρυτής της Threepipe, δήλωσε: “Οι εταιρίες επενδύουν τεράστια ποσά σε χορηγικά προγράμματα καθώς επίσης  ξοδεύουν αρκετά για να επικοινωνήσουν σε διάφορα μέσα τον συσχετισμό τους αυτό.  Θέλαμε να δούμε τι επίπτωση έχει αυτό στους καταναλωτές και όπως φαίνεται σε πολλές περιπτώσεις τα brands δυσκολεύονται να μετατρέψουν την χορηγία τους σε αναγνωρισιμότητα (awareness) ή σε επιθυμία αγοράς. Ο συσχετισμός με ένα κορυφαίο αθλητή ή αθλήτρια είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να αυξηθεί το engagement κοινού και brand, γι αυτό και τα brands θα πρέπει να επαναξιολογήσουν την επικοινωνιακή τους στρατηγική για να ενισχύσουν την αναγνωρισιμότητα (awareness) και για να εξηγήσουν καλύτερα γιατί μια σχέση με έναν αθλητή ή αθλήτρια θα πρέπει να κάνει το brand τους πιο επιθυμητό στον καταναλωτή“.

Δείτε το infographic με τα ευρήματα της έρευνας της Threepipe.

Threepipe_The-Impact-of-Sports-Sponsorship
Το infographic της Treepipe

About Dimitris Christodoulou

Marketing Analytics Manager at IRONMAN and Founder of Sportman.gr

Check Also

Aξιολόγηση της συμπεριφοράς φιλάθλων ομάδων Superleaque & Football Leaque

Στα πλαίσια ερευνητικής εργασίας του Πανεπιστήμιο Πατρών, γίνεται μία προσπάθεια αξιολόγησης της συμπεριφοράς (πίστης, αφοσίωσης …