fbpx

Η καμπάνια της Liverpool για την νέα φανέλα στα social media

Η Liverpool ανακοίνωσε το “λανσάρισμα” της νέας της φανέλας σε συνεργασία με την Αμερικάνικη εταιρία Warrior. Είναι η πρώτη χρονιά που οι δύο εταιρίες συνεργάζονται μιας και από το 2006 μέχρι και φέτος η Liverpool είχε για προμηθευτή φανέλας την Adidas (η επιρροή των νέων ιδιοκτητών στην φιλοσοφία και στον τρόπο διοίκησης της Liverpool είναι εμφανή, όπως τονίσαμε και σε προηγούμενο άρθρο μας).

Warrior & Liverpool ήθελαν να δημιουργήσουν buzz γύρω από την συνεργασία τους και το “λανσάρισμα” της νέας φανέλας και έτσι εκτός από το συνηθισμένο δελτίο τύπου και φωτογραφίες έστησαν μια ολοκληρωμένη καμπάνια βασισμένη στα social media της ομάδας.

Ο Paul Rogers, Head of Content της Liverpool δήλωσε: “Επεξεργάζοντας την καμπάνια για την παρουσίαση της νέα μας φανέλα, σκεφτήκαμε ότι τα social media θα έπρεπε να είναι σίγουρα ένας βασικός άξονας ο οποίος θα έπρεπε να συμπεριλάβουμε. Γνωρίζουμε από την εμπειρία του παρελθόντος ότι μια νέα φανέλα δημιουργεί τεράστια συγκίνηση στους φίλους της ομάδας και θέλαμε να το μήνυμα μας να “φτάσει” σε όσο το δυνατόν περισσότερους φίλους της ομάδας.

Για την περσινή αποκάλυψη της φανέλας μας, χρησιμοποιήσαμε την επίσημη ιστοσελίδα μας, το τηλεοπτικό κανάλι μας , τους λογαριασμούς στο Twitter και στο Facebook για να δημιουργήσουμε buzz, αλλά μέσα σε 12 μήνες, τα πράγματα έχουν αλλάξει αρκετά. Αυτή τη φορά, θέλαμε το μήνυμα μας να “φτάσει” σε περισσότερο κόσμο και έτσι συμπεριλάβαμε στην καμπάνια μας κάποια ακόμα social media όπως το νέο μας κανάλι στο YouTube, το Pinterest αλλά και το Tumblr“.

Facebook

Ο σύλλογος χρησιμοποίησε την σελίδα του στο Facebook για να προβάλει τις εικόνες της νέας φανέλας καθώς και τα σχετικά link που οδηγούν στο online κατάστημα. Η σελίδα της Liverpool στο Facebook έχει κάτι λιγότερο από 10 εκατομμύρια φίλους έτσι ο σύλλογος  διασφάλισε ότι το μήνυμα του θα φτάσει σε ένα αρκετά μεγάλο κοινό. Σε αυτό βοήθησε και η ώρα ανακοίνωσης καθώς το μήνυμα/post του συλλόγου στο Facebook έγινε τα μεσάνυχτα. Κατά αυτόν τον τρόπο αρκετοί φίλοι της ομάδας μπόρεσαν να διαβάσουν το σχετικό post όταν τσέκαραν το Facebook το επόμενο πρωί.

Η χρήση της cover photo του Facebook είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προβάλει κανείς οπτικό περιεχόμενο. Επίσης παρέχει μια εικόνα την οποία οι φίλοι της ομάδας μπορούν να κατεβάσουν και να την χρησιμοποιούν ως δικό τους cover photo αυξάνοντας το buzz της καμπάνιας αλλά και το κοινό στο οποίο θα φτάσει το μήνυμα.

Twitter

Το hashtag #LFCkit χρησιμοποιήθηκε αρκετά μετά την ανακοίνωση της ομάδαςδείχνοντας το πόσο ανυπόμονοι είναι οι φίλοι της Liverpool, ιδιαίτερα όταν η νέα φανέλα έχει κάποιες σημαντικές αλλαγές σε σχέση με τις προηγούμενες (Η σημαντικότερη αλλαγή που έκανε η νέα εταιρία ήταν η αλλαγή του σήματος της ομάδας. Πλέον υπάρχει μόνο το γνωστό πτηνό (Liver Bird), χωρίς να απεικονίζεται ολόκληρο το σήμα του συλλόγου).

Το επόμενο πρωί της ανακοίνωσης υπήρξαν περίπου 12.972 tweets με το hashtag #LFCkit κάτι που μπορεί να θεωρηθεί ως μεγάλη επιτυχία αφού ο αριθμός αυτός επιτεύχθει πριν τα διάφορα δημοσιογραφικά sites & blogs αναπαράγουν την είδηση (ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί τις επόμενες μέρες). Ο σύλλογος επίσης δημοσίευσε μια νέα εικόνα στο φόντο του Twitter, οι οποίες παρουσιάζουν την νέα φανέλα, μαζί με το hashtag # LFCkit.

Πετύχαμε πολλά με το #LFCkit – το οποίο διαφημίστηκε σε αρκετές πλατφόρμες, όχι μόνο στο Twitter και αυτό λειτούργησε πολύ καλά, αφού ο αριθμός του hashtag λίγο μετά την ανακοίνωση ήταν ικανοποιητικός“, δήλωσε ο Paul Rogers.

YouTube

Η Liverpool δημιούργησε το σύνηθες βίντεο που συνοδεύει ανάλογες καμπάνιες το οποίο περιέχει μερικές σκηνές από τα παρασκήνια της φωτογράφησης, συνεντεύξεις από τους παίκτες αλλά και φωτογραφίες της νέας φανέλας.

Το εν λόγο βίντεο δείχνει και την ενοποιημένη λογική της καμπάνιας αφού υπάρχει και το hashtag #LFCkit στο τέλος του βίντεο, ενθαρρύνοντας τους οπαδούς να μιλήσουμε για αυτό στο twitter. Μέχρι στιγμής, το βίντεο έχει 576234 views.

Η Warrior κυκλοφόρησε επίσης το δικό της βίντεο με το slogan “Expect us” το οποίο αποτέλεσε teaser για τους φίλους της ομάδας καθώς προβλήθηκε παραπλεύρως του γηπέδου. Η συμφωνία της Liverpool με την Warrior είναι αξίας 30 εκατομμυρίων € περίπου, έτσι αναμένουμε αρκετές ακόμα activatons sponsorship καμπάνιες από την Warrior.

Pinterest

Το Pinterest, είναι μια αρκετά “οπτική” πλατφόρμα και η Liverpool την χρησιμοποίησε ανάλογα καθώς ανέβασε στον επίσημο λογαριασμό της, φωτογραφίες καθώς και το βίντεο της καμπάνιας. Οι φίλοι της ομάδας μπορούν να δουν αρκετές λεπτομέρειες από την νέα φανέλα μέσω των HD  φωτογραφιών αλλά και να τις μοιραστούν στα διάφορα social media.

Tumblr

Στο ίδιο μήκος κύματος με το Pinterest κινήθηκε και η παρουσία της Liverpool στο Tumbrl. Το κανάλι της Liverpool στο Tumbrl είναι καινούργιο αλλά σίγουρα θα δημιουργήσει και θα αυξήσει την traffic του επίσημου website της ομάδας.

liverpoolfc.tv

Στην ιστοσελίδα ζητήθηκε από τους φίλους της ομάδας να βαθμολογήσουν την νέα φανέλα λαμβάνοντας μέσα σε μια μέρα 20.000 ψήφους. Για να αυξηθεί το fan engagement η Liverpool διάλεξε τα 20 από τα καλύτερα tweets σχετικά με την νέα φανέλα και τα ενσωμάτωσε ​​στην επίσημη ιστοσελίδα της.

Συμπεράσματα

Η τακτική που ακολούθησαν Liverpool & Warrior, ήταν να προωθήσουν την καμπάνια τους σε όσον τον δυνατό περισσότερα κανάλια. Η καμπάνια δεν ήταν κάτι το πρωτοποριακό αλλά κατάφερε να προσεγγίσει ένα αρκετά μεγάλο κοινό και να αυξήσει την awareness γύρω από την νέα φανέλα αφού η καμπάνια ήταν καλά οργανωμένη και δείχνει την καλή χρήση των social media από την Liverpool αλλά και μια άψογη συνεργασία μεταξύ των τμημάτων του συλλόγου που πρέπει να συνεργαστούν για να παραχθεί αυτό το αποτέλεσμα.

«Είναι μια συναρπαστική καμπάνια και είμαστε κοντά στον να πετύχουμε τον στόχο μας όσον αφορά τις προ-παραγγελίες της νέας φανέλας από την πρώτη κιόλας μέρα“, δήλωσε ο Paul Rogers. Από τα λεγόμενα του κ. Paul Rogers αντιλαμβανόμαστε ότι εκτός από την δημιουργία buzz, η Liverpool αναμένεται να έχει και τον ROI που υπολόγισε για την καμπάνια.

** Σίγουρα δεν μπορεί να γίνει σύγκριση μεταξύ των αριθμών των hashtag που “πέτυχε” η Liverpool με αυτά του Παναθηναϊκού  (βλέπε προηγούμενο άρθρο μας) μιας και οι αγορές που απευθύνονται αυτές οι δύο ομάδες είναι διαφορετικές σε μεγέθη, αλλά είναι σίγουρο ότι με μια καλά οργανωμένη και συντονισμένη καμπάνια ο Παναθηναϊκός αλλά και κάθε άλλη Ελληνική ομάδα θα μπορούσε να “πετύχει” καλύτερα αποτελέσματα από αυτά της καμπάνιας #unleash your lineup.

About Dimitris Christodoulou

Marketing Analytics Manager at IRONMAN and Founder of Sportman.gr

Check Also

Racecheck; Ένα Ελληνικό startup για την αξιολογήση αθλημάτων αντοχής

Τον περασμένο μήνα είχα την χαρά να συναντήσω τον Αλέξανδρο Τάντη, CEO και co-founder της Racecheck στα γραφεία τους στο Λονδίνο. Μαζί …