fbpx

Συνέντευξη με την ομάδα marketing του Ηλυσιακού A.O.

Στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης, μια παρέα 5 νέων ανθρώπων είναι αποφασισμένη να αλλάξει τους συσχετισμούς και να καθιερωθεί στην Ελληνική αθλητική αγορά όσον αφορά το κομμάτι των social media. Οι Δημήτρης ΓερονικολόςΚατερίνα Μάγκου, Νικόλας Μάνος , Νίκος Ταμπόσης και Μιλένκο Τόλιμιρ, όλοι φοιτητές του Μεταπτυχιακού πρόγραμματος του Ινστιτούτου Αθλητικής Επιχειρηματικότητας και ιδρυτές της εταιρίας Inn A Sports, είναι αποφασισμένοι να πετύχουν και μέσω αυτής της συνέντευξης μας παρουσιάζουν την δουλειά τους καθώς και τα μελλοντικά σχέδια και στόχους τους.

  • Περιγράψτε μας με λίγα λόγια τα καθήκοντά που έχετε αναλάβει στον Ηλυσιακό

afisa_ilisiakos

Έχουμε αναλάβει το τμήμα μάρκετινγκ της ομάδας ποδοσφαίρου του Ηλυσιακού, τα social media της ομάδας, το χορηγικό κομμάτι της ερχόμενης σεζόν και τη διοργάνωση του 1ου Τουρνουά Ακαδημιώνσε συνεργασία με τον υπεύθυνο ακαδημιών της ομάδας,  που θα διοργανώσει ο Ηλυσιακός Α.Ο. την άνοιξη και συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας.

Στα πλαίσια του τουρνουά οι ρόλοι μας έχουν διαχωριστεί ανάλογα με την προηγούμενη εξειδίκευση του καθενός ώστε να μπορέσουμε να έχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα. Υπάρχει υπεύθυνος επικοινωνίας και προώθησης, υπεύθυνος προσέλκυσης χορηγιών και υπεύθυνος κατάρτισης και τήρησης του αγωνιστικού προγράμματος. Αρμοδιότητες τις οποίες χρειάζεται ένα event κατά τη διοργάνωση του.

Όσον αφορά στο χορηγικό κομμάτι της επόμενης σεζόν, έχει ήδη αρχίσει και σχεδιάζεται το χορηγικό πρόγραμμα και μάλιστα με καινοτόμες ιδέες που σίγουρα θα εντυπωσιάσουν. Στο χορηγικό λοιπόν, υπάρχει άμεση συνεργασία ολόκληρης της ομάδας, ειδικά κατά το στάδιο της σχεδίασης. Στη φάση της υλοποίησης θα υπάρξει σίγουρα διαχωρισμός καθηκόντων για τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

  • Ποία είναι η στρατηγική του Ηλυσιακού όσον αφορά τα social media;

Είναι σκόπιμο να διευκρινιστεί ότι τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή η ποδοσφαιρική ομάδα δεν είναι ΠΑΕ και πρόκειται βασικά για ένα ερασιτεχνικό σωματείο. Είναι σημαντικό επίσης να αναφέρουμε ότι ο Ηλυσιακός δεν διέθετε στο παρελθόν κανένα τμήμα ή έστω κάποιον υπεύθυνο μάρκετινγκ, πόσο μάλλον κάποιον που να ασχολείται με τα social media.

Με την άδεια λοιπόν του προέδρου της ποδοσφαιρικής ομάδας κ. Διονύση Λιονάκη (καθώς και σε συνεργασία με τον υπεύθυνο ακαδημιών του συλλόγου κ. Χρήστου Φασίτσα), η ομάδα μας έχει αναλάβει εξολοκλήρου και χωρίς καμία παρέμβαση τη διαχείριση των social media (facebook, twitter και Youtube) της ποδοσφαιρικής ομάδας του Ηλυσιακού. Αυτή η κίνηση του συλλόγου δείχνει την εμπιστοσύνη του προέδρου προς  το πρόσωπό μας αλλά και σε αυτό που λέγεται Social Μedia και πόσο σημαντικό είναι για μια ερασιτεχνική ομάδα με τη δυναμική του Ηλυσιακού να εκμεταλλεύεται τα κοινωνικά δίκτυα.

  • Ποιοι είναι οι στόχοι σας;  

Αρχικά θα θέλαμε να διαχωρίσουμε τους στόχους μας ως εταιρεία από τους στόχους που έχουμε θέσει στη συνεργασία μας με τον Ηλυσιακό.

Συνεργασία με Ηλυσιακό:

  1. Να κάνουμε τον Ηλυσιακό ένα δυνατό και αναγνωρίσιμο αθλητικό brand στο χώρο των social media και κατ’ επέκταση να επαναφέρουμε το ιστορικό σωματείο στη θέση που του αρμόζει στη συνείδηση του φιλάθλου κοινού.
  2. Να διαχωρίσουμε το ποδοσφαιρικό τμήμα από αυτό του μπάσκετ και γενικά των υπολοίπων τμημάτων του συλλόγου. (Σίγουρα ο Ηλυσιακός ως σύλλογος είναι ενιαίος, ωστόσο η άποψή μας είναι ότι πρέπει να υπάρχουν διακριτοί ρόλοι ως προς την οργάνωση, τους στόχους και τη λειτουργία του κάθε τμήματος. Παγκόσμιο case study αυτής της περίπτωσης αποτελεί η Μπαρτσελόνα. Σαν ιδεολογία και σύλλογος είναι ενιαίος ωστόσο το ποδοσφαιρικό τμήμα λειτουργεί εντελώς διαφορετικά από το μπασκετικό. Παραμένει η ιδέα της Μπαρτσελόνα αλλά υπάρχουν διαφορές ως προς την οργάνωση, τη λειτουργία αλλά και τη πολιτική που ακολουθεί ο σύλλογος. Για παράδειγμα η νοοτροπία όσον αφορά στις μεταγραφές και τη χρησιμοποίηση παικτών από τις ακαδημίες).
  3. Να ενισχύσουμε τη σύνδεση του Ηλυσιακού με την τοπική κοινωνία και την εμπορική αγορά του Ζωγράφου.

Στόχοι ως εταιρεία:

  1. Καθιέρωση στην ελληνική αθλητική αγορά όσον αφορά στο κομμάτι των social media.
  2. Ισχυροποίηση των ελληνικών αθλητικών συλλόγων στα social media. Επιθυμούμε κάθε ελληνικός σύλλογος, ομοσπονδία και αθλητής να έχει το δικό του δικτυακό αποτύπωμα.
  3. Δημιουργία αθλητικών γεγονότων, με σκοπό τη ψυχαγωγία του κοινού μέσα από την άμεση ή έμμεση συμμετοχή τους.
  4. Στήριξη του ερασιτεχνικού αθλητισμού και της άθλησης για όλους.
  5. Μακροπρόθεσμα να συνεισφέρουμε στην ανάπτυξη του ελληνικού αθλητισμού μέσα από καινοτόμες ιδέες και προτάσεις.
  • Υπάρχει κάποιο budget για τα social media και αν όχι πώς κατορθώνετε και φέρνετε εις πέρας το έργο σας;

Η ενασχόλησή μας με τα social media και γενικά με το τμήμα μάρκετινγκ του Ηλυσιακού αποτέλεσε έναυσμα  για την εταιρεία μας να εισέλθουμε στον αθλητικό χώρο. Για εμάς σαν ομάδα και εταιρεία, πέραν  της εμπειρίας αποτελεί και στρατηγική συνεργασία η οποία θα μας βοηθήσει σίγουρα στο μέλλον. Άλλωστε τα social media αποτελούν ένα από τα πιο χρήσιμα εργαλεία μάρκετινγκ παγκοσμίως και πλέον το ισχυρότερο εργαλείο για το αθλητικό μάρκετινγκ.

Προς το παρόν δεν υπάρχει κάποιο budget και οι δυσκολίες εξαιτίας της μηδαμινής προβολής των ερασιτεχνικών κατηγοριών είναι αυξημένες. Παρ’ όλα αυτά φέρνουμε το  έργο μας εις πέρας με προσωπική εργασία, μεράκι, την αγάπη μας για τον αθλητισμό και την πίστη στην ανάδειξη αποδοτικών επενδύσεων στο συγκεκριμένο τομέα.

  • Ποιά η γνώμη σας για τον τρόπο που διαχειρίζονται οι αθλητικοί οργανισμοί τα social media στην Ελλάδα;

Η λειτουργία και η εκμετάλλευση των social media από τους αθλητικούς οργανισμούς στην Ελλάδα αλλά και γενικότερα από τον ελληνικό αθλητισμό βρίσκεται σε εμβρυακό στάδιο. Το 90% των αθλητικών οργανισμών δεν έχουν καταλάβει ή δυσκολεύονται να κατανοήσουν τη δύναμη των social media. Έρευνες έχουν δείξει ότι παγκοσμίως η αγορά του αθλητισμού έχει πλέον αλληλοσυνδεθεί με αυτά. Δυστυχώς στην Ελλάδα λίγες είναι οι ομάδες οι οποίες έχουν κατανοήσει και εκμεταλλεύονται τη δύναμη των social media (χαρακτηριστικά παραδείγματα: ΠΑΕ-ΚΑΕ Ολυμπιακός, ΠΑΕ ΠΑΟΚ). Σύνηθες φαινόμενο είναι πολλές ομάδες να δημιουργούν ένα λογαριασμό χωρίς να προχωρούν στη συνεχή ενημέρωσή του ή απλώς να αρκούνται στο σχολιασμό προσώπων και καταστάσεων χωρίς στρατηγική και πλάνο.

Η δύναμη όμως των social media κρύβεται στη διαχείριση, τη συνέπεια και τη στρατηγική τους εκμετάλλευση, στο πλούσιο υλικό που προσφέρεται στον κόσμο και όχι σε μια όμορφη cover photo και απλές σπασμωδικές κινήσεις.

Η άγνοια και η απουσία καταρτισμένων στελεχών είναι κυρίως η αιτία για τη μη εκμετάλλευση των social media στον ελληνικό αθλητικό χώρο. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα κοινωνικά δίκτυα είναι εντελώς διαφορετικά από τους κλασικούς τρόπους διαφήμισης -κάτι που ενδεχομένως τρομάζει. Έτσι η εταιρεία μας ήρθε στην αγορά για να διώξει αυτό το φόβο και να δημιουργήσει έναν καινοτόμο αθλητικό χώρο στα social media για τις ομάδες, τις ομοσπονδίες και τους αθλητές.

  • Τί θα συμβουλεύατε τους νέους επαγγελματίες του χώρου;

Και εμείς είμαστε νέοι επαγγελματίες, κάνοντας τώρα τα πρώτα μας βήματα στο χώρο, δεν εθελοτυφλούμε, γνωρίζουμε που βρισκόμαστε και ποιούς ανθρώπους καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε. Οι εποχές είναι δύσκολες για τον ελληνικό αθλητισμό, αλλά πάντα θα υπάρχουν ευκαιρίες και έχοντας σαφές πλάνο, σχέδιο, κατάλληλους συνεργάτες με κοινά πιστεύω, συνέπεια και πίστη, θα ακολουθήσει η επιτυχία. Κυρίως όμως χρειάζεται να είμαστε υπομονετικοί, να μην αποθαρρυνόμαστε από πιθανές δυσκολίες και αποτυχίες και το πιο σημαντικό, να στοχεύουμε στα μακροπρόθεσμα οφέλη και όχι στο άμεσο κέρδος. Να υποστηρίξουμε μέχρι τέλους τις ιδέες και τα ιδανικά μας και να εξαντλήσουμε όλα τα περιθώρια.

Το μυστικό λοιπόν κρύβεται στις ιδέες και την καινοτομία. Απόρροια της οικονομικής κρίσης είναι η μείωση των επενδύσεων στο ελάχιστο και στον αθλητικό τομέα, ωστόσο με γνώμονα τις πρωτότυπες ιδέες και την πίστη σε αυτές μπορούν να πραγματοποιηθούν επενδύσεις, μεγάλης ή μικρής κλίμακας. Καλούμε λοιπόν όλα τα νέα στελέχη που ασχολούνται ήδη με τον αθλητισμό και όσους θέλουν μελλοντικά να δραστηριοποιηθούν στον αθλητικό χώρο να επικοινωνήσουν μαζί μας. Να ανταλλάξουμε απόψεις και εμπειρίες και αν είναι εφικτό να δημιουργήσουμε ένα φορέα, αποτελούμενο από νέους ανθρώπους με καινούργιες αντιλήψεις με σκοπό να δώσουμε ώθηση στον ελληνικό αθλητισμό.

Αυτή τη στιγμή πραγματοποιείται η δημιουργία του διαδικτυακού χώρου της Inn A Sports και φυσικά τα ανάλογα pages στα  social media. Η εταιρία δραστηριοποιείται στο χώρο του Αθλητικού Management, τη διαχείριση των Social Media στο χώρο του αθλητισμού και στη διοργάνωση αθλητικών events και δραστηριοτήτων.

Για περαιτέρω πληροφορίες ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να επικοινωνήσει στο  mail: inn.a.sports.management@gmail.com

Εμείς σαν Sportman.gr, τους ευχόμαστε ολόψυχα καλή επιτυχία! 

About Dimitris Christodoulou

Marketing Analytics Manager at IRONMAN and Founder of Sportman.gr

Check Also

Racecheck; Ένα Ελληνικό startup για την αξιολογήση αθλημάτων αντοχής

Τον περασμένο μήνα είχα την χαρά να συναντήσω τον Αλέξανδρο Τάντη, CEO και co-founder της Racecheck στα γραφεία τους στο Λονδίνο. Μαζί …