Τα social media παρόλο που πλέον αποτελούν ένα πολύ ισχυρό μέσο επικοινωνίας εγείρουν ακόμα ερωτήματα για το κατά πόσο ασκούν ουσιαστική επίδραση στο κοινό. Η παγκόσμια αθλητική αγορά δεν αποτελεί εξαίρεση. Για να φωτίσει αυτά τα “γκρίζα” σημεία η Wasserman Media Group πραγματοποίησε μια έρευνα σε συνεργασία με την Navigate Research, με την ονομασία “Social media Scoreboard“.
Στην έρευνα αυτή πήραν μέρος 8.000 φίλαθλοι, τα εφτά (7) μεγαλύτερα αθλήματα της Αμερικής (NFL, MLB, NBA, NHL, PGA Tour, NASCAR, MLS) και 141 ομάδες σε μια προσπάθεια να γίνει αντιληπτό το είδος της επίδρασης που ασκούν τα social media στους φιλάθλους.
Μερικά από τα ερωτήματα της έρευνας ήταν:
- Πως χρησιμοποιούν οι φίλαθλοι τα social media;
- Τι επίδραση έχουν τα social media στην συμπεριφορά τους;
- Ποια είναι η αποτελεσματικότητα των social media έναντι των άλλων μέσων όσον αφορά τα σημαντικότερα metrics των χορηγιών;
- Πως τα στοιχεία μια χορηγίας πρέπει να αξιολογούνται για να μετρηθεί η αποτελεσματικότητά της;
Η έρευνα παρόλο που αφορά μόνο την Αμερικάνικη αγορά περιέχει μερικά σημαντικά στοιχεία που αξίζουν αναφοράς και πιθανόν να ισχύουν και για άλλες αγορές. Παρακάτω ακολουθούν τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας:
- Οι φίλαθλοι είναι πιθανόν να έχουν θετική αντίληψη για έναν χορηγό και είναι πιθανότερο να αγοράσουν το προσφερθέν από τον χορηγό προϊόν, εάν ενημερωθούν αρχικά για την χορηγία μέσω των social media
- Οι φίλαθλοι είναι πιθανόν να συστήσουν ένα brand για το οποίο ενημερώθηκαν μέσω των social media
- Τα social media οδηγούν τους φιλάθλους να εμπλακούν και με άλλα μέσα/δραστηριότητες:
- Να παρακολουθήσουν Τηλεόραση – 42%
- Να ακολουθήσουν κάποιον παίχτη, ομάδα ή λίγκα – 29%
- Να αγοράσουν εισιτήρια για κάποιον αγώνα – 16%
- Να αγοράσουν επίσημο προϊόν – 15%
- Να προσκαλέσουν φίλους σε κάποια εκδήλωση – 13%
- Τα social media επηρεάζουν την κατανάλωση. Οι φίλαθλοι προσελκύονται από:
- εκπτώσεις στα social media κατά 20%
- προϊόντα/υπηρεσίες, κριτικές/πληροφορίες στα social media κατά 15%
- διαφημίσεις στα social media κατά 15%
- Ομάδες, λίγκες ή από προσωπικές χορηγίες αθλητών στα social media κατά 7%
- 20% των φιλάθλων αγόρασαν προϊόντα/υπηρεσίες τις τελευταίες 30 ημέρες επειδή είδαν τις εκπτώσεις στα social media
- 15% των φιλάθλων αγόρασαν προϊόντα/υπηρεσίες τις τελευταίες 30 ημέρες επειδή είδαν κριτικές για το προϊόν στα social media
- Οι φίλαθλοι είναι πιθανότερο να αλληλεπιδράσουν με αθλητές και ομάδες μέσω των social media (follow, like, post, retweet)