Η χώρα μας ως γενέτειρα των Ολυμπιακών Αγώνων, ως κοιτίδα του πολιτισμού, αλλά κυρίως ως η αποστολή που παραδοσιακά παρελαύνει πρώτη, ήταν οι λόγοι που έφεραν την «361» στην Ελλάδα.
«Ήταν το πρώτο που τους ενδιέφερε. Ποια ομάδα μπαίνει πρώτη στην παρέλαση της τελετής έναρξης; Φυσικά η Ελλάδα», εξηγεί στο ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ Sport o Νίκος Ζιάκας, επικεφαλής της εταιρείας Sposa ΕΠΕ που έφερε την «361» στην χώρα μας.
Η συμφωνία έκλεισε το 2013 όταν η κινέζικη εταιρεία, που είχε ιδρυθεί μόλις δέκα χρόνια νωρίτερα (2003) αποφάσισε να κάνει «άνοιγμα» στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ. Στην Ελλάδα εμπιστεύτηκε την Sposa ΕΠΕ κυρίως λόγω ειδίκευσης σε executive brands, όπως η Oakley και η Spyder.
Τι είναι λοιπόν η «361»; Μια κινέζικη εταιρεία η οποία έχει καταφέρει να κερδίσει τον ανταγωνισμό στην τεράστια αγορά της και αυτή τη στιγμή είναι Νο2 στη χώρα της. Με πολύ προσεκτικά βήματα χτίζει τη φήμη της, αφού δεν ήταν μόνο επίσημος προμηθευτής εξοπλισμού της ελληνικής αποστολής, αλλά στο σύνολο των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων του Ρίο ντε Τζανέιρο. Πάνω από 106.000 στολές κριτών, εθελοντών, επιχειρησιακού προσωπικού και εργαζομένων κατασκευάστηκαν και στάλθηκαν στη Βραζιλία.
Η «361» ανήκει πλέον στις εταιρείες-κολοσσούς που «ξεπετάχτηκαν» μέσα από μια μεγάλη χορηγία και γνωστοποιώντας παγκοσμίως την ύπαρξή τους στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Κάτι σαν την «Panasonic» το 1964 στο Τόκιο και τη «Lenovo» το 2008 στο Πεκίνο. Το λογότυπό της αντιπροσωπεύει τον πλήρη κύκλο (360 μοίρες) και κάτι παραπάνω. Πως λέμε Citius, Altius, Fortius, κάπως έτσι λοιπόν τα όρια της αντοχής μας μπορούν να φτάσουν και μια μοίρα παραπάνω. Αρα οι Ολυμπιακοί ήταν η πλέον ιδανική πλατφόρμα.
ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ. ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΝΟ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ!
«Στην Κίνα υπάρχουν πάνω από 7.000 πολυκατάστημα αθλητικών ειδών, αποκλειστικά της 361. Μπαίνεις μέσα και χάνεσαι. Από παπούτσια που έχουμε κι εμείς, μέχρι σκούφους, γυαλιά, μπότες. Όλα παραγωγή της εταιρείας. Όμως, στην Ευρώπη δεν έχει αποφασίσει ακόμα να επεκταθεί στο θέμα της ένδυσης ή του εξοπλισμού» λέει ο Νίκος Ζιάκας που δραστηριοποιείται στο χώρο του αθλητικού εξοπλισμού για περισσότερα από 20 χρόνια.
Οι κριτικές ήταν κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικές. «Τα παιδιά της Ολυμπιακής ομάδας μιλούσαν με τα καλύτερα λόγια για την ποιότητα των ρούχων. Απ΄όσο γνωρίζω η συνεργασία με την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή ήταν άριστη. Οι άνθρωποι της εταιρίας ήλθαν στην Ελλάδα και είπαν “ο,τι μας ζητήσετε, θα το έχετε“. Κοστούμια, φόρμες, μπλουζάκια πόλο, παπούτσια. Επίσης, πρέπει να έχουν πολύ δυνατό σχεδιαστικό τμήμα. Από τον σταυρό στη φόρμα του Γιαννιώτη, φάνηκε καθαρά ότι συνεργάστηκαν με κάποιον με γνώση της ελληνικής πραγματικότητας».
Παρότι έχει ήδη αποκτήσει τον δικό της ΝΒΑer, τον Κέβιν Λοβ, η «361» στην Ελλάδα εμπορεύεται μόνο παπούτσια ειδικά για τρέξιμο. Η ανάλυση επί τεχνικών θεμάτων, αφορά όσους ασχολούνται με την κίνηση και τη γυμναστική. Όπως για παράδειγμα η τεχνολογία Qu1k Foam που διασφαλίζει μέγιστη απόδοση για 2000 χιλιόμετρα. Μια ζωή ολόκληρη δηλαδή, για όσους τρέχουν μερικά χιλιόμετρα την εβδομάδα, για να διατηρούνται σε φόρμα. Το μοντέλο Sensation βραβεύτηκε ως «Best Buy» (Καλύτερη Αγορά) το 2015 από το περιοδικό «βίβλο» του είδους Runner’s World». Στην Ελλάδα υπάρχουν περίπου 20 μοντέλα της 361 που διατίθενται σε πολλά καταστήματα αθλητικών ειδών, με συγκεκριμένη τιμή λιανικής πώλησης.
Η πρώτη παραλαβή έγινε πριν από μόλις επτά μήνες, τον Φεβρουάριου του 2016. «Στην αρχή υπήρχε τεράστιος βαθμός δυσκολίας να μπουν τα παπούτσια στα μαγαζιά. Υπήρχε δυσπιστία, δεν είχαν συνειδητοποιήσει καν ότι είναι επίσημος προμηθευτής των Ολυμπιακών Αγώνων» εξηγεί ο κ. Ζιάκας. Η αλλαγή ήταν ραγδαία από τις αρχές Αυγούστου και φυσικά κατά τη διάρκεια των Αγώνων.
ΠΟΤΕ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΒΗΜΑ;
Η πλειοψηφία του ελληνικού κοινού ενδιαφέρθηκε για τα ρούχα και ειδικά για τις φόρμες της ελληνικής αποστολής που σε σχεδιαστικό επίπεδο έχουν κερδίσει τις εντυπώσεις. Δυστυχώς τα νέα δεν είναι καλά! «Οσο και να πιέσαμε, μας είπαν ότι η συλλογή αφορά αποκλειστικά την ελληνική αποστολή. Ζητήσαμε έστω 5-6 φόρμες, απλώς για να προωθήσουμε το όνομα της εταιρίας, αλλά μάταια. Εχουν αποφασίσει πως δεν έφτασε ακόμα ο καιρός να γίνει επέκταση στην Ευρώπη σε είδη ρουχισμού» σύμφωνα πάντα με τον κ. Ζιάκα. Αν όχι τώρα, που η μισή Ελλάδα μιλάει για την «361», πότε;
Όλα αυτά φυσικά δεν αρέσουν καθόλου στους Ελληνες φιλάθλους, κάτι που αποτυπώνεται καθημερινά στα Social Media της «361 Hellas». Ο λογαριασμός στο Facebook εκτοξεύτηκε κατά 80% τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες και τα μηνύματα πέφτουν… βροχή. Το ενδιαφέρον του κόσμου είναι πιο έντονο από ποτέ και οι απαντήσεις των ανθρώπων της εταιρίας άμεσες, όσον αφορά τα παπούτσια. Όμως, ένα μεγάλο ποσοστό ζητάει… επιτακτικά ρούχα. Από τη μία πλευρά είναι το σχεδιαστικό θέμα, αφού οι φόρμες γενικά άρεσαν. Από την άλλη είναι σίγουρα κι η ανάγκη που μπορεί να έχει κάποιος να ταυτιστεί με όλους τους αθλητές οι οποίοι μας χάρισαν μεγάλες στιγμές στη Βραζιλία το καλοκαίρι του 2016.
Η μεγάλη επιθυμία προσκρούει στις στρατηγικές αποφάσεις της «μητρικής» 361. Όμως τα παράπονα τα ακούνε οι Ελληνες εισαγωγείς! «Σας παρακαλώ, πληρώνω όσο όσο για μια φόρμα σαν της Κορακάκη. Την άσπρη αν μπορείτε» ζητάει ένας φίλαθλος με μήνυμά του στην εταιρεία. Αλλά υπάρχουν και πιο …επιθετικά μηνύματα: «Κόψτε το λαιμό σας να μας βρείτε τις εμφανίσεις της Ελλάδας!»
Καθημερινά το inbox γεμίζει από αιτήματα, όμως προς το παρόν η εταιρεία έχει αποφασίσει να εξάγει μόνο παπούτσια. Η Sposa ΕΠΕ βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία και θα ενημερώσει πάραυτα όταν αποφασιστεί το μεγάλο βήμα της επέκτασης με είδη ρουχισμού. Συνεπώς stay tuned ή αλλιώς προγραμματίστε ένα ταξίδι στην Κίνα!
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ