Την στρατηγικής σημασίας επιλογή -τη συμπόρευση του Gruppo Fiat με τη Juventus- ανακοίνωσε ο Andrea Agnelli στην έκτακτη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε μαζί με τον πρόεδρο της Fiat, John Elkann και τον διευθύνoτα σύμβουλο της Fiat, Sergio Marchionne. Πρόκειται για μια επιλογή που θα φέρει στα ταμεία του συλλόγου 35 εκ. για την επόμενη τριετία μέσω του μοναδικού, πλέον, επίσημου σπόνσορα, που θα είναι η Jeep και που αποδεικνύει ότι η βαθιά ριζωμένη, από το 1923, ταύτιση της οιοκογένειας Agnelli με τη Juventus όχι απλά συνεχίζεται αλλά μπαίνει σε νέες βάσεις.
Η συμφωνία έγινε μεταξύ της Juventus και του Ομίλου Fiat, οι οποίοι κατέχονται και οι δύο από την Exor της οικογένειας Agnelli. Η Jeep ανήκει στον Όμιλο της Chrysler, η οποία ακολουθεί μια παγκόσμια στρατηγική συμμαχία με τη Fiat από το 2009.
Ο Marchionne υπογράμμισε πως η στρατηγική συμπόρευσης της Fiat με τη Juventus δεν είναι αποτέλεσμα ποδοσφαιρικού πάθους (κάτι που όσοι τον παρακολουθούν ως μάνατζερ γνωρίζουν πολύ καλά) αλλά απόρροια μιας σαφούς επιχειρηματικής επιλογής: “Η Juventus αποφάσισε να ξαναπάρει τη μοίρα της στα χέρια της και έβαλε μπροστά μια βαθιά αλλαγή που ξεκίνησε από την πλήρη ανανέωση του management, μια εμπειρία που βιώσαμε και εμείς στη Fiat πριν οκτώ χρόνια και στην Chrysler πριν τρία χρόνια. Και όταν πράγματα δεν λειτουργούν πια, είναι η μόνη λύση, η πλήρης ρήξη, ώστε να φέρεις πρόσωπα με τις επαγγελματικές ικανότητές τους θα βαλουν μμπροστά την αλλαγή. Και η Juventus είχε το θάρρος να το κάνει. Βρήκε τη δύναμη να αντιδράσει στην κρίση και ολοκλήρωσε το πρόγραμμα σε χρόνο ρεκόρ“, είπε δείχνοντας την απόλυτη εμπιστοσύνη του βασικού μετόχου στην διοίκηση Andrea Agnelli, εμπιστοσυνη που καταλαβαίνουμε πως είναι θεμελιώδης για να υπάρξει συνέχεια και ανάπτυξη στη σχέση Fiat-Juve.
Σε αυτό το πνεύμα, ο Marchionne συνέχισε: “Η Juventus ξανάγινε μια ομάδα ανταγωνιστική και πετυχημένη και η φανέλα της είναι ξανά ένα αποτελεσματικό μέσο για την προβολή ενός σήματος, ιδίως ενός αυτοκινητιστικού brand διάσημου σε όλο τον κόσμο. Με τη Juventus, επιπλέον, έχουμε πολλά κοινά, όχι μόνο τον βασικό μέτοχο. Juventus και Fiat είναι σύμβολα του ιταλικού εκλεκτικισμού στον κόσμο, και εκτός από τη δημοφιλία, μοιράζονται μερικές βασικές αξίες: τη σημασια της ομάδας και των ατόμων, τη φιλοδοξία για εξαιρετικά αποτελέσματα, το ανταγωνιστικό πνεύμα και τη συνείδηση ότι η επιτυχία δεν είναι ποτέ μόνιμη αλλά πρέπει να κατακτιέται κάθε μέρα. Ανάμεσα σε όλα μας τα σήματα (σ.σ. του Gruppo Fiat) επιλέξαμε το Jeep και υπάρχει μια ιδιαιτερότητα που έχει από κοινού με τη Juventus που μπορεί να είναι δευτερεύουσα αλλά μου αρέσει να τη βλέπω σχεδόν ως εκλεκτική συγγένεια: το αρχικό γράμμα. Η λέξη Jeep χρησιμοποιείται στα αμερικάνικα σχολεία για να διδαχθούν τα παιδιά να γράφουν το γράμμα J. Κατά τον ίδιο τρόπο, στα ιταλικά, όταν σκεφτόμαστε το “μακρύ i”, σκεφτόμαστε τη Juventus.
Αλλά υπάρχουν λόγοι πιο βαθείς που καθιστούν Jeep και Juventus ένα τέλειο συνδυασμό: αμφότερες έχουν ένδοξο παρελθόν, είχαν τη δύναμη να ανανεωθούν και να επιστρέψουν στο ύψος της ιστορίας που έχουν στις πλάτες τους. Να γιατί, για τη Jeep, το πιο παγκόσμιο από το σήματά μας, δεν μπορούσε να υπάρξει καλύτερος testimonial από τη Juventus, στην Ιταλία και στην Ευρώπη. Ελπίζω και πιστεύω πως όποιος, όπως εγώ, είναι tifoso και των δυο, μπορεί να κοιτάζει το μέλλον με μεγάλη εμπιστοσύνη“.
Η οικονομική σημασία της συμφωνίας μπορεί να φανεί καθαρά αν βγει κανείς για λίγο από την αίθουσα της συνέντευξης τύπου και δει τα επίσημα οικονομικά στοιχεία της Chrysler (ως της δυναμικής συνιστώσας του Gruppo Fiat) που τον Φεβρουάριο κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά 40% έναντι του προηγούεμνου έτους: είναι ο 23ος συνεχόμενος μήνας που αυξάνουν οι πωλήσεις. Ειδικά για τη Jeep οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 30% και ο Φεβρουάριος ήταν ο καλύτερος μήνας της τελευταίας πενταετίας. Το Φεβρουάριο “η Fiat Chrysler, στην αγορά των ΗΠΑ, σημείωσε αύξηση πωλήσεων τουλάχιστον 20%. Και αν το Φεβρουάριο -ανέφερε η επίσημη ανακοίνωση του Μαρτίου- το σήμα Fiat πέτυχε το καλύτερο μηνιαίο αποτέλεσμα στις ΗΠΑ (+69%), οι σχετικές με με το σήμα Chrysler πωλήσεις έκαναν ένα άλμα 114%, το υψηλότερο ανάμεσα σε όλα τα σήματα του Gruppo”.
Αυτά τα άλματα εξηγούν το λόγο του γάμου που ανακοινώθηκε σήμερα: το Gruppo Fiat να εκμεταλλευτεί τη δημοφιλία της Juventus και παράλληλα να βάλει ακόμα περισσότερο, πιο οργανωμένα και αποτελεσματικά, τη Juventus σε μια διεθνοποιημένη αγορά μέσω της Jeep. Είναι ένας οικονομικός γάμος που ξεπερνά κατά πολύ τα 35 εκ. της τριετίας αφού προσφέρει οικονομική δυναμική και στους δυο εταίρους σε απόλυτη εφαρμογή του δόγματος win to win.
O Andrea Agnelli σχολίασε: “Αυτή η partnership, για την οποία είμαστε περήφανοι αντικατοπτρίζει και όλες τις αξίες της δουλειάς που έγιναν αυτά τα δυο χρόνια από όλο το σύλλογο, μια δουλειά επανασυγκρότησης πολύ σημαντική που άρχισε να δίνει τους καρπούς της στο γήπεδο από την πλευρά του mister Antonio Conte και των παιδιών“, σημείωσε αποδίδοντας το “κυρίως σε αυτούς” αλλά και στους Marotta, Paratici, Nedved, Gianni Rossi (Νεανικός Τομέας).
“Αλλά, συμπλήρωσε, είναι και η άλλη πλευρά της ομάδας, η πλευρά της εταιρείας που δουλεύει σκληρά για να ξαναφέρει τη Juventus όπου της αξίζει και στη Juventus αξίζει η κορυφή. Σήμερα αυτή η δουλειά φτάνει σε ένα σημαντικό σταθμό με την ανακοίνωση του σπόνσορα για τις σεζόν 2012/13, 2013/14, 2014/15. Μια συμφωνία που βρίσκει το Gruppo Fiat να αρπάζει την ευκαιρία, αλλά θέλω να σημειώσω τη δουλειά του εμπορικού τομέα με το διευθυντή Francesco Calvo και τον υπεύθυνο των partnership Giorgio Ricci, που προχώρησαν διαπραγματεύσεις και με άλλους σπονσορες αλλά τελικά η θέληση να επιλέξει τη φανέλα της Juventus εκδηλώθηκε πολύ δυνατά από το Gruppo Fiat και είμαστε εξαιρετικά περήφανοι γι’ αυτό. Είναι μια συμφωνία που φέρνει τη Juventus εκεί που της αναλογεί, όπως σας έλεγα. Μια συμφωνία που φέρνει τη Juventus στην κορυφή της αξίας του brand δεδομένου ότι η συμφωνία που υπογράφουμε σήμερα έχει μια αξία 35 εκ. το χρόνο συν παροχή αυτοκινήτων, επομένως μας τοποθετεί πρώτους στην Ιταλία ως προς την αξία της φανέλας και μας ξαναφέρνει στην top ten στην Ευρώπη όπου η Juventus θέλει να κινείται“, είπε για να επισημάνει ότι έχοντας στη φανέλα Jeep και Nike, η ομάδα έχει δυο πλανητικής εμβέλειας σήματα. “Τώρα είναι δική μας δουλειά να σταθούμε στο ύψος των σημάτων που φέρουμε“, τόνισε.
“Είναι μια σημαντική ημέρα κατά την οποία δυο σημαντικά σήματα, όπως Jeep και Juventus, βρίσκονται μαζί. Αυτή η συμφωνία είναι μια παραπέρα ανάληψη υποχρέωσης για δυο σημαντικά brand στο γκρουπ μας που θέλουν να είναι τέτοια στον κόσμο. Έχω μεγάλη εμπιστοσύνη και δεν βλέπω την ώρα να δω αυτή την “πλήρη Juventus” στο γήπεδο“, είπε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Fiat και εγγονός Agnelli, John Elkann.
Δείτε το video με την παρουσίαση της συμφωνίας (το video περιέχει αγγλικούς υπότιτλους)