Σε ολική αναθεώρηση της στρατηγικής ΕΚΕ, καθώς και όλων των χορηγιών, αθλητικών, πολιτιστικών και άλλων, αναµένεται να προχωρήσει άµεσα ο ΟΠΑΠ, σύµφωνα µε τα όσα αναφέρθηκαν στη συνέντευξη Τύπου του Οργανισµού, η πρώτη µετά την ανάληψη του management από τη νέα διοίκηση.
Απώτερος στόχος είναι την βέλτιστη απόδοση της επένδυσης, η οποία από τη µια θα πρέπει να «επιστρέφει» παροχές στην κοινωνία και από την άλλη, φυσικά, θα πρέπει να είναι αξιοκρατική, διαφανής και να στηρίζεται σε marketing oriented κριτήρια.
H συνέντευξη Τύπου διεξήχθη σε αίθουσα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, παρουσία σύσσωµου του διοικητικού συµβουλίου του ΟΠΑΠ, µε επικεφαλείς τον Πρόεδρο Δ.Σ και CEO της εταιρείας Kamil Ziegler, αλλά και τον Chief Marketing Officer, Petr Matejovsky, oι οποίοι παρουσίασαν το όραµα του ΟΠΑΠ, αλλά και τις βασικές πτυχές της νέας στρατηγικής του, µεταξύ των οποίων περιλαµβάνεται και το λανσάρισµα νέων προϊόντων.
Όσον αφορά στην ΕΚΕ, ο Kamil Ziegler, τόνισε ότι ο ΟΠΑΠ εγκαταλείπει τη στρατηγική των πολλών και κατακερµατισµένων project, χαµηλής επένδυσης έκαστο, και θα εστιάσει στη στήριξη λιγότερων, αλλά περισσότερο ουσιαστικών και χρήσιµων για την κοινωνία, τα οποία βέβαια θα είναι και υψηλότερης επένδυσης. Όσον αφορά στον τοµέα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, η νέα στρατηγική θα εστιάσει σε 3 τοµείς, Υγεία, Αθλητισµό και Εργασία. Από την άλλη, όπως είπε ο ίδιος, όλες οι αθλητικές συνεργασίες θα αναθεωρηθούν µε κριτήριο την αποτελεσµατικότητά τους και το κατά πόσο τα χρήµατα κατευθύνονται για την προαγωγή του ελληνικού αθλητισµού. Το έργο της αξιολόγησης όλων των συµφωνιών, θα αναλάβει οµάδα ειδικών εντός του ΟΠΑΠ.
Συνολικά, η στρατηγική της νέας διοίκησης του ΟΠΑΠ θα στηριχθεί σε 4 άξονες:
- Ανάπτυξη Δικτύου
- Είσοδος σε νέες αγορές
- Προσέγγιση νέων κοινών µε έµφαση στους νέους
- Βελτίωση εµπειρίας πελατών στα υπάρχοντα παιχνίδια
Από την πλευρά του, ο Petr Matejovsky επισήµανε ότι ο ΟΠΑΠ θα µελετά πλέον στρατηγικά το media spending, αφού όπως είπε «η παρουσία µας στα µέσα δεν είναι αυτοσκοπός. Θα είµαστε εκεί όταν έχουµε να πούµε πράγµατα και εάν αυτό εξυπηρετεί τους επιχειρηµατικούς µας στόχους. Επίσης, η επιλογή των µέσων θα γίνεται αυστηρά µε marketing oriented κριτήρια».
Το όραµα και οι αξίες
Ξεκινώντας τη συνέντευξη Τύπου, ο Kamil Ziegler παρουσίασε τις αρχές και τις αξίες που προσδιορίζουν τη νέα φιλοσοφία της εταιρείας, στις οποίες ξεχωρίζουν η καινοτοµία, η ανάπτυξη, η αποτελεσµατικότητα, η διαφάνεια και η προσφορά στην κοινωνία.
Όπως είπε, η ανάπτυξη θα έρθει µέσα από την ευελιξία και την καινοτοµία, σε σχέση µε την επιχειρηµατική πρακτική, αλλά και τη δηµιουργία προϊόντων µε έµφαση στις πραγµατικές ανάγκες της αγοράς. Όσον αφορά στην αποτελεσµατικότητα, σύµφωνα µε τον Kamil Ziegler, αυτή αφορά στην εσωτερική λειτουργία, µε στόχο τη δηµιουργία του καλύτερου εργασιακού περιβάλλοντος για τους καλύτερους επαγγελµατίες, ενώ σε ότι αφορά στην εξωτερική δραστηριότητα, µίλησε για την πιο αποτελεσµατική διαχείριση των αθλητικών χορηγιών, οι οποίες θα κατευθύνονται στο χτίσιµο υποδοµών για την ανάπτυξη του ελληνικού αθλητισµού, προς όφελος της κοινωνίας. «Μόνο εάν είµαστε απόλυτα βέβαιοι ότι αυτό θα συµβαίνει, θα προχωράµε στις προτεινόµενες αθλητικές χορηγίες» τόνισε χαρακτηριστικά.
Τα νέα προϊόντα
Στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου, ο Πρόεδρος του ΟΠΑΠ παρουσίασε και τις νέες επιχειρηµατικές προτεραιότητες της εταιρείας, που περιλαµβάνουν:
- το λανσάρισµα του In-Store Live Betting, το οποίο θα ενισχύσει το δίκτυο των πρακτορείων
- το νέο Στιγµιαίο Λαχείο, το λανσάρισµα του οποίου θα ξεκινήσει στις αρχές Μαϊου
- το δίκτυο των VTLs (φρουτάκια), που θα προσεγγίσει νέα κοινά
- καθώς και το online betting, το οποίο αναµένεται να βελτιώσει την εµπειρία των πελατών.
Όπως επισήµανε ο ίδιος, αυτές οι αναπτυξιακές ενέργειες θα υλοποιηθούν µε την δέσµευση του ΟΠΑΠ για άριστες πρακτικές υπεύθυνου παιχνιδιού που θα συµβάλλουν στις επιτυχηµένες επιδόσεις της ετιρείας, επιτρέποντάς της να επιστρέφει ακόµα περισσότερα στην ελληνική οικονοµία και κοινωνία.
Υγεία, αθλητισµός, εργασία
Αναφερόµενος στις ενέργειες ΕΚΕ στον τοµέα της υγείας, ο Chief Marketing Officer της εταιρείας ανακοίνωσε ότι ο ΟΠΑΠ σχεδιάζει να αναλάβει την ανακαίνιση των δύο κυριότερων Παιδιατρικών Νοσοκοµείων της χώρας, το «Παίδων Αγία Σοφία» και το «Αγλαϊα Κυριακού». Όσον αφορά στον αθλητισµό, ο ΟΠΑΠ θα υποστηρίξει 250 ακαδηµίες ποδοσφαίρου, µε αθλητικό εξοπλισµό, τεχνική κατάρτιση προπονητών και προσωπικού, καθώς και εκπαιδευτικά προγράµµατα για παιδιά και γονείς. Τέλος, υπό τον πυλώνα της εργασίας, ο ΟΠΑΠ σκοπεύει να βοηθήσει τους νέους ανθρώπους να αποκτήσουν δεξιότητες, τεχνογνωσία ή εµπειρία για να καταπολεµήσουν την ανεργία και να χτίσουν το µέλλον τους. Ερωτώµενος για το ύψος όλης αυτής της επένδυσης, ο Πρόεδρος του ΟΠΑΠ, Kamil Ziegler, αρνήθηκε να το αποκαλύψει, λέγοντας ωστόσο ότι είναι σηµαντικό και έχει ήδη επικυρωθεί από τους µετόχους. Μάλιστα είπε ότι η πρώτη φάση του προγράµµατος ΕΚΕ που ανακοινώθηκε, θα διαρκέσει περί τα 2 µε 3 χρόνια. «Το πιο σηµαντικό είναι να δούµε πώς θα χρησιµοποιηθούν τα χρήµατα, να αξιολογήσουµε τις πραγµατικές ανάγκες της κοινωνίας και στη συνέχεια να δούµε το ποσό» είπε χαρακτηριστικά.
ΟΠΑΠ: Ο µεγαλύτερος φορολογούµενος στην Ελλάδα
Όπως είπε εξάλλου ο Kamil Ziegler, ο ΟΠΑΠ είναι από τους µεγαλύτερους κοινωνικούς εταίρους στη χώρα, αλλά και ο µεγαλύτερος φορολογούµενος στην Ελλάδα, ο οποίος το 2013 έδωσε στο κράτος φόρους ύψους 345 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2014 το ποσό αυτό αναµένεται να αυξηθεί. «Η Emma Holding που το 2013 εξαγόρασε το 33% του ΟΠΑΠ και σήµερα ασκεί το management του οργανισµού, επένδυσε ακριβώς επειδή πιστεύει στη δυναµική του, αλλά και στις προοπτικές της ελληνικής οικονοµίας. Αποτελεί µακροπρόθεσµο επενδυτή και δεν ήρθε για να φύγει» τόνισε χαρακτηριστικά. Τέλος, ερωτώµενος για τις άλλες εταιρείες online στοιχήµατος, επισήµανε ότι σηµαντικό είναι να εφαρµοστούν οι νόµοι για όλους. «Δεν έχουµε διαµάχη µε τις εταιρείες αυτές. Εµείς εστιάζουµε στο δικό µας έργο. Δεν είναι στόχος µας να επιµείνουµε στα µονοπώλια, αλλά θέλουµε να είµαστε ανταγωνιστικοί» κατέληξε.
Όσον αφορά στην επικοινωνιακή στρατηγική του, ο ΟΠΑΠ ανανέωσε τη συνεργασία του µε την Tempo OMD και τη The Newtons Laboratory για τους επόµενους µήνες, κάτι που σηµαίνει ότι οποιαδήποτε εξέλιξη σε αυτόν τον τοµέα δεν θα υπάρξει πριν το τέλος του χρόνου.
Πηγη: DailyFax